Vores instruktører holder i øjeblikket pause, så p.t. har vi ingen hold til træning. Vi er selvfølgelig behjælpelig med at finde andre hold hos andre udbydere.

I Tuse Næs Jagtforening har vi et stort og veludviklet hundearbejde med hvalpetræning, familiehundelydighed, fordressur, og apporteringstræning. Formålet er at hjælpe foreningens medlemmer med at få nogle gode og brugbare hunde. Jagtforeningen råder over nogle aktive og dygtige jagthundeinstruktører.

Det er ikke nødvendigt at være medlem af foreningen for at deltage på foreningens kurser. Alle er velkomne med deres hunde. Dog er fordressuren og apporteringen forbeholdt jagthunderacer.

HVALPEHOLD:

Her kan alle hunderacer i alderen 8 uger til 6 måneder deltage. Vi bestræber os på at udbyde hvalpetræning fire gang om året, så ikke hvalpene bliver for gamle inden de kommer ud blandt andre.

FAMILIEHUNDE - LYDIGHED:

Disse hold er for alle racer og her trænes lydighed for hunde/hundeførere, som blot vil have hunden til at lystre i hverdagen og ikke skal bruge den til noget specielt. Hundene har for det meste deltaget på hvalpeholdet og ønsker at forsætte med noget mere lydighed på hunden. Holdene tilbydes ca. 2 gange årligt eller efter behov.

FORDRESSUR:

På dette hold er det en fordel at have deltaget på et hvalpehold, men ingen betingelse. De dygtigste kan gå videre og dyste mod andre jagtforeninger i kreds 24 og 25. I træningen lægges vægt på at hundene lærer at gå pænt i snor, opføre sig ordentlig over for andre hunde, fri ved fod og lidt apportering. Fordressur udbydes to gange årligt; februar og august.

APPORTERING 1

For at deltage på dette hold, skal hunden være apporteringsvillig. Dvs. at hunden villigt løber ud til apport-emnet og kommer hjemad med det. På dette hold træner vi kun med dummyer, da vi mener alle nye øvelser bør indlæres med dummy. Der trænes markeringer, dirigeringer og frit søg. Apportering 1 udbydes én gang årligt; i april.

APPORTERING 2

For at deltage på dette hold, skal hunden have været på apportering 1. Her trænes udelukkende med vildt og vi går videre med de øvelser, som blev indlært på apportering 1. Holdet afsluttes med den lille apporteringsprøve, hvor det er frivilligt om man vil gå til prøven. Apportering 2 udbydes én gang årligt; efter apportering 1.

UDVIDET APPORTERING

En gang om året udbyder vi udvidet apportering og det er lige inden jagtsæsonen. Dette hold er forbeholdt de hunde, der har gået på apportering 2 og her arbejdes med lidt mere avancerede apporteringer; fortrinsvis med dummy, da det er nye øvelser.

Hund_13-04-01_Maika_og_Nalah.jpg